Notice: Only variables should be passed by reference in /volume3/web/PROD/trefort.szerencsiszc.hu/wp-content/themes/tilt/inc/theme-options/ot-loader.php on line 98 Notice: Only variables should be passed by reference in /volume3/web/PROD/trefort.szerencsiszc.hu/wp-content/themes/tilt/inc/theme-options/ot-loader.php on line 326 Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /volume3/web/PROD/trefort.szerencsiszc.hu/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-mapper.php on line 111 Erasmus disszemináció 2022 – Trefort Ágoston Szakképző Iskola
erasmus_fejlec

Erasmus disszemináció - 2022

TREFORTOS DIÁKOK KÜLFÖLDI SZAKMAI GYAKORLATON

Iskolánk, a Szerencsi SZC Sátoraljaújhelyi Trefort Ágoston Szakképző Iskola még 2019-ben nyerte meg a „Modern vendéglátási technológiák II.” címmel meghirdetett Erasmus+ pályázatot, melynek keretében egy diákcsoportunk háromhetes külföldi szakmai gyakorlaton vett részt Csehországban, Prágában. A Covid-19 járvány miatt sajnos sokáig késett a program megvalósítása, melyre végül ezév tavaszán került sor.

2022. március 5-én hét diákunk és egy kísérő tanár indult útnak. A fiatalok izgatottan várták az új élményeket, tapasztalatokat. Egy kellemes kis panzióban laktak Prága kertvárosi övezetében, munkahelyük pedig három négycsillagos szálloda volt, ahol betekintést nyerhettek azok működésébe. Felszolgálóként és szakácsként dolgoztak, munkanyelvük az angol volt. A munka mellett természetesen lehetőségük nyílt szervezett kulturális programokon való részvételre és egyéni városnézésre, szabadidős szórakozásra is.

„Nagyon érdekes volt látni a Hotel Duo háromszintes konyháját, ahol rengeteg modern technikai eszköz állt rendelkezésre az ott dolgozóknak a könnyebb és gyorsabb munkavégzéshez. Mi elsősorban előkészítő munkálatokban vettünk részt, de készítettünk leveseket is.” – mesélte Zsiga Szabolcs és Seletye Levente.

„Én is a Hotel Duo-ban voltam” – vette át a szót Grabica Evelin. „A vendégtérben fogadtam a vendégeket, megterítettem a reggeliztetéshez, majd annak végén leszedtem az asztalokat. Munka után jólesett egy kis séta ebben a gyönyörű városban.”

„A Hotel Leonardo volt a munkahelyem, ahová a csapatunkból egyedül én kerültem” – folytatta Csukárdi Alexandra. „Szakácsként és felszolgálóként is dolgoztam, és nagyon élveztem a sokszínű munkát. A kollégáiim nagyon kedvesek, segítőkészek voltak, és úgy érzem, sokat tanultam kint. Leveseket, sajt-és gyümölcstálakat készítettem elsősorban.”

„Mi a Moods Hotel-ben dolgoztunk” – mondta szinte egyszerre Csukárdi Gergő, Schull Márió és Grabica Kinga. „Büszkeséggel töltött el minket, hogy minden reggel teljesen önállóan reggeliztettünk, a felterítéstől a büféasztal elkészítésén át a letakarításig” – mondta Gergő. „Igen, és miután a reggeli teendőinkkel végeztünk, akkor besegítettünk a szobák és a közösségi terek takarításába is” – folytatta Márió. „Néha kicsit elfáradtunk, hiszen egész nap folyamatosan dolgoztunk, de délután és hétvégén sok érdekes programon vehettünk részt. Sétahajóztunk a Moldva folyón, ellátogattunk a Hradzsinba, és nem győztünk betelni a Károly-hídról nyíló kilátásba.”

Diákjaink mind jól érezték magukat, és feltöltődve, rengeteg új élménnyel és szakmai tapasztalattal tértek haza március 25-én.

A munkahelyek bemutatásáról, valamint a szállodavezetők értékeléséről, tanulóink munkájával kapcsolatos tapasztalatairól készült videós beszámolóinkat megtekinthetik iskolánk közösségi oldalain.